Pastors- och medarbetardagar 28.5 & 18-20.11.24

28.05.2024 kl. 12.00 – 20.11.2024 kl. 15.00

Pastors- och medarbetadagarna/ ledardagarna ordnas i vår som ett endags evenemang som är öppet för alla. Vi hade ursprungligen tänkt vara i Kangasala tisdag-torsdag, men pga förändrade omständigheter så blir en dag i Kristuskyrkan i Helsingfors i stället. Vi börjar kl  9.30 med kaffe och undervisningen startar kl 10 och avslutar dagen ca kl. 16.

På förmiddagen blir det undervisning av Eric Zanders, som brinner för församlingsplantering och -utveckling. På eftermiddagen får vi höra färska nyheter från generalkonferensen.

Den som behöver övernattning, ombesörjer om det själv. Lunch till självkostnadspris. KS står för pensionerade pastorers kostnader. Fyll i kostnadsersättningblanketten, som finns här och skicka den med kvittona till jerrold.vonkonow@metodistkyrkan.fi.
Det är möjligt att även delta per Zoom, så meddela när du anmäler dig på vilket sätt du vill delta.

Använd e-posten samfundssekreteraren@metodistkyrkan.fi för anmälan, så har jag dem alla på samma ställe. Meddela om eventuella dieter samtidigt.

Välkommen med!

Höstens ledardagar hålls 18-20.11 där den 20.11 blir gemensam kl. 10-15 med den finskspråkiga metodistkyrkan.