Är du vår ungdomsledare?

08.12.2023 kl. 14:44
Söker du nya utmaningar? Är du intresserad av att jobba med personer i åldern 12-20 år?
Har du ett hjärta för att hjälpa unga människor lära känna Gud och
hitta sin plats i kyrkan?

Finlands svenska metodistkyrka söker en deltidsanställd ungdomsledare till att arbeta med
nyskapande, kristet barn- och ungdomsarbete. Arbetet är regionalt och sker i samarbete med lokala församlingar och deras ledare och anställda. Tillsammans med andra aktörer skapar du kreativa miljöer för unga människor och stödjer och inspirerar ledare. Du samarbetar med lokala församlingar i regionen för att hjälpa dem nå ut till unga människor och hitta nya ledare.

Anställningen är på deltid 50 % och börjar 1.2.2024 eller enligt överenskommelse och lyder under Finlands svenska metodistkyrkas löne- och tjänsteavtal för församlingsarbetare. Det är ett 3-årigt projekt och utformas utifrån den anställdas särskilda gåvor och kompetens.

Arbetet förutsätter resande mellan olika församlingar eller verksamhetspunkter.
Vad förväntar vi oss av dig?
- Du har erfarenhet av eller intresse för att arbeta med barn- och ungdomar.
- Du har en kristen övertygelse och står för en kristen värdegrund.
- Du är öppen för nya utmaningar och har en utmärkt förmåga till självständigt arbete.
- Du har en utmärkt förmåga att arbeta i team med människor i olika åldrar och från olika samfund
- Du har en längtan att se nya ledare resas upp och är villig att fungera som stödperson och träna dem
- Du har teoretisk och praktisk erfarenhet av ungdomsarbete och gärna en utbildning inom området, även annan lämplig utbildning kan beaktas. Du har goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i det andra inhemska språket. Goda kunskaper i engelska räknas till fördel.
- Goda kunskaper i marknadsföring och kommunikation via sociala medier samt erfarenhet av att producera grafik räknas till fördel.

Som ungdomsledare blir du medlem i ett kollegium av ett drygt femtontal pastorer och församlingsarbetare. Du får möjlighet till mångsidig fortbildning i kristet ledarskap och personligt mentorskap från en erfaren ledare.

För mera information om anställningen gå in på vår hemsida www.metodistkyrkan.fi. Du kan också kontakta distriktsföreståndare Camilla Klockars, tfn +358505206548, camilla.klockars@metodistkyrkan.fi eller Cata Ekman-Niemi-Kaija, catarina.ekman-niemikaija@metodistkyrkan.fi om du har frågor. Skicka ansökan och CV per epost till: camilla.klockars@metodistkyrkan.fi senast den 8.1.2024.