Böneveckan för kristen enhet

18.01.2023 kl. 13:10
Idag börjar Böneveckan för kristen enhet som är världens största ekumeniska manifestation som genomförs samtidigt i cirka 120 länder. Den infaller 18-25 januari, alltid samma datum varje år. Årets 2023 material har förberetts av Minnesotas kristna råd och temat är ”Gör det goda, sträva efter rättvisa” (Jesaja 1:17). Materialet innehåller böner, bibeltexter, reflektioner och introduktion och bakgrund till temat.

Bön för enhet: året runt Här på norra halvklotet genomförs böneveckan av tradition 18 - 25 januari. Här nedan hittar du den första dagens material.

Kom med och be med oss och andra kristna runtom i världen! Följ med på Facebook för dagliga reflektioner.

Mer material här

Cata Ekman-Niemi-Kaija